Madplan uge 52

Så er det tid til årets sidste madplan (i hvert fald den sidste som indeholder en hel uge). Her i juledagene har vi vel alle en del af se til - og vigtigst af alt er al den tid vi får tilbragt med familien! Ihh, jeg ER altså bare stor fan af jul :-)

Til forskel fra de sidste mange mange år, har jeg endnu ikke været til Julefrokost og derfor heller ikke spist mig mæt i sild, fiskefiletter, æbleflæsk og hvad der ellers hører sig til. Jeg tager dog revanche her de næste par dage, og så er det nok meget godt at det kommer til at hedde 18. januar inden der er julefrokost igen.

Planerne for ugen ligger ikke helt fast, men har da fået lidt struktur ind:

Mandag: Lille juleaftensdag hos mine svigerforældre. Her står den på nytte-gaver-aften og svigermor plejer at deske op med flæskesteg, and og hele molevitten (så vi tager da to dage i træk).
Tirsdag: Juleaften hos mine forældre 
Onsdag: Julefrokost til frokosttid og derfor nem og let aftensmad. Vi bidrager med frikadeller, medister og rødkål.
Torsdag: Igen julefrokost midt op dagen og nem aftensmad - tror tiden vil vise, hvad vi ender ud i. Denne dag skal vi være hos min farmor og er blevet bedt om blot at møde op med godt humør og vores barn - det er lige til at klare. Min kære farfar kommer dog ikke med i år, da han ligger på OUH efter en operation i begyndelsen af måneden :-(
Fredag: Tror vi snupper en omgang pasta carbonara - med hjemmelavet pasta (selvfølgelig)
Lørdag: Oksekødssuppe
Søndag: Hjemmelavet pizza med serranoskinke og pesto

Kommentarer

Populære opslag