Chokoladekage på kun 5 minutter

Jeps, den er god nok... 😊 jeg havde godt hørt om konceptet, men først i dag afprøvet det. Opskriften fandt jeg her (http://nemsinglemad.dk/chokoladekage-paa-5-minutter/) og selvom jeg ikke er single, så var opskriften perfekt alligevel. 

Næste gang vil jeg putte lidt hakket chokolade i, men i dag tog jeg den helt enkelt uden alverdens "gejl".

I et krus (der kan indholde 2-3 dl) blandes:
4 spsk mel
4 spsk sukker
2 spsk kakao (ren kakao og ikke nesquick eller andet blandingsprodukt)
1/2 tsk bagepulver
1 æg
3 spsk olie
3 spsk mælk

Stil kruset ind i mikroovnen og giv den 3 minutter på fuld styrke. Tag kruset ud og lad køle lidt inden kagen vendes ud på en tallerken. Kan med fordel deles af to personer og spises med lidt vaniljeis ved siden.



Det er dog ikke så godt at få smag for denne kage - den kommer vist til at blive lavet ofte 😝

Kommentarer

Populære opslag